dilluns, 28 de setembre del 2020

FAQs: Covid-19 curs 20-21

Grups bombolla, què són?

Es tracta de grups estables d’alumnes, amb el seu tutor o tutora. Poden formar part d'aquest grup altres docents o personal de suport educatiu, si la major part de la seva jornada laboral transcorre en aquest grup. Una persona de suport educatiu només pot formar part d’un únic grup estable.

Aquestes persones tenen una relació propera i molt quotidiana. Això els hi permet, que no sigui necessari requerir la distància física de seguretat establerta en 1,5 metres, ni l’ús de la mascareta.

L’eficàcia d'aquesta mesura es basa en l’estabilitat d’aquests grups, no pas en fixar el nombre d’integrants. En el cas que altres persones s’hagin de relacionar amb els grups bo
mbolla o que entre aquests es relacionin, s’han de complir les mesures de protecció individual, la distància física de seguretat d’1,5 metres i, quan no sigui possible mantenir-la, l’ús de la mascareta. 

Qui i quan ens hem de rentar les mans? 

És una de les mesures més efectives per preservar la salut dels alumnes, així com la del personal docent i no docent.

Infants i adolescents: A l'arribada i a la sortida del centre educatiu, abans i després dels àpats, d'anar al WC i de fer les activitats.

Personal que treballa al centre: A l'arribada al centre, abans de contactar amb els infants, abans i després de tocar aliments, tant dels infants com els propis, també abans i després d’anar al WC o d’acompanyar un infant, i abans i després de mocar un infant. Un mínim d’una vegada cada 2 hores.

Cal que es garanteixi l’existència de diversos punts de rentat de mans. És important promoure el rentat de mans correcte i la seva importància, així com col·locar cartells informatius al respecte.

Què fem si algú té símptomes?

Davant d'una persona que comença a desenvolupar símptomes compatibles amb la COVID-19 al centre educatiu:

1. Portar-lo a un espai separat, d'ús individual.
2. Col·locar una mascareta quirúrgica a la persona amb símptomes i a qui l’acompanya.
3. Contactar amb la família per tal que vingui a buscar l’infant o adolescent.
4. Si presenta símptomes de gravetat, trucar també al 061.
5. El centre contactarà amb el servei territorial d’Educació per informar i aquest a salut pública.

En qualsevol cas, l’escalada de decisions en relació amb el tancament de l’activitat presencial del centre educatiu serà el resultat de la valoració, sobre el terreny, per part de l’autoritat sanitària. 

Si estàs contractada per una empresa externa al teu centre de treball, informa-la de la nova situació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.